• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی تهران

تهران، خیابان نلسون ماندلا(جردن ) ، خیابان نیلوفر، پلاک ۱۰، طبقه ۵، واحد 10

درخواست نمونه

برای دریافت نمونه و یا ارتباط با شرکت، فرم زیر را تکمیل نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با کارشناس

02122022074

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید.

  • شنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ الی ۱۷
  • پنج‌شنبه‌ها ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی تهران

تهران، خیابان نلسون ماندلا(جردن ) ، خیابان نیلوفر، پلاک ۱۰، طبقه ۵، واحد 10

درخواست نمونه

برای دریافت نمونه و یا ارتباط با شرکت، فرم زیر را تکمیل نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با کارشناس

02122022074

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید.

  • شنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ الی ۱۷
  • پنج‌شنبه‌ها ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰

مقاله ای در رابطه با اسانس های روغنی

نویسنده novin دسته بندی مقالات

“Essential oils fuel a global natural mega-trend”

اسانس های روغنی محرکی برای روند عظیم طبیعت گرایی جهانی

درجهان پر سرعت امروز ما گرایشی عظیم وجود دارد که در دهه جاری پیشرو است. دیگر روندها حتی نمی توانند با گرایش به محصولات طبیعی (طبیعت گرایی) شروع به رقابت کنند.

این ایده از صنعت غذا و صنایع آرایشی بهداشتی شکل گرفته است. صنعت ساختمان نیز تمرکزی نو بر طبیعت گرایی بیشتر دارد، صنعت مد نیز به سوی ارگانیک و طبیعی بودن پیش می رود. لوازم آرایشی، محصولات مراقبت شخصی و صنعت مربوط به سلامت اشخاص محرک ها و رانندگان اصلی در این روند توسعه هستند و مشغول خلق یک روند پایدار از محصولات جدید می باشند. طبیعت نه تنها به عنوان سرچشمه الهامات عمل می کند، بلکه منبعی ایده آل در هر جنبه است؛ مواد خامی که قابل تجدید هستند، اثر ماندگار بالایی دارند و از یک تصویر بسیار مثبت در میان مصرف کنندگان لذت می برند.

 اسانس های روغنی جزئی کلیدی هستند و به تجارت ها و برندها اجازه می دهند که به صورت متقاعد کننده ای تعهد خود به این روند را نشان دهند. به عنوان محصولات خالص طبیعی، اسانس های روغنی از گیاهان؛ ریشه ها، برگ ها، ساقه، چوب، رزین یا صمغ، پوست، گل ها یا دانه ها به دست می آیند. جذابیت این مزیت این است که تأمین کنندگان را با چالش های قابل توجهی روبرو می کند، چرا که کیفیت مواد خام طبیعی به بازه وسیعی از عوامل بستگی دارد.

اسانس هاس روغنی: موضوعی پیچیده

اسانس ها، از بیش از۱۰۰ خانواده از گیاهان و تقریبا ۲۰۰۰ زیر مجموعه از آنها که معمولاً و مجموعاً به عنوان اسانس های روغنی شناخته می شوند، به دست می آیند. برخلاف نام، آن ها روغنی نیستند و اجزای تشکیل دهنده ها آنها بسیار فرارند،  هیدروکربن های مایع که بدون پسماند بخار می شوند. آنها از آب سبک ترند، به این معنی که نمی توانند با آب رقیق شوند اما به راحتی می توانند با الکل و چربی مخلوط شوند.

حرکت کند طبیعت گرایی ترکیبی از پیچیدگی و انطباق است. اسانس های روغنی در ترکیب شان بسیار متغیرند. آنها شامل تعداد کثیری از اجزای ارگانیک و طبیعی هستند؛ تنها یک اسانس روغنی می تواند، شامل هر چیزی تا ۱۰۰ جزئ منحصر بفرد شامل؛ ترپن ها، آلدئیدها، اسیدها، استرها و هیدروکربن ها باشد. هر یک از این اجزا با یکدیگر، برای ایجاد یک رایحه منحصر بفرد و کیفیت اسانس روغنی همکاری می کنند. تعداد و کیفیت این اجزا در اسانس روغنی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ شرایطی که گیاه در آن رشد می کند، شامل اقلیم، آب و هوا، ارتفاع، میزان نور خورشید و زمان درو و برداشت محصول. ترکیب حتی می تواند بسته به فصل و زمان های مختلف روز نیز تغییر کند. شکی در این مورد وجود ندارد که اسانس روغنی موضوعی بسیار پیچیده هستند.

اینها موضوعاتی هستند که شرکت دالبرگ خود را برای بیش از ۶۰ سال وقف آن کرده و زمان خود را به آن اختصاص داده است. استفاده شرکت از اتاق های واحد تقطیر می تواند موجب استاندارد سازی محصولات شود، برای مثال نوسانات و تغییرات مربوط به برداشت محصول می تواند متعادل شود و به ویژه، درخور و مناسب مشخصات درخواستی مشتریان گردد، بدین ترتیب همیشه به بالاترین کیفیت طبیعی ممکن دست یابد.

فرآیندهای بهینه

در کارخانه مستقر در هامبورگ، اجزا در معرض فرآیندهای دقیق و سخت و آنالیزهای پیچیده قرار دارند. قبل از انجام فرآیند و استاندارد سازی، همه مواد خام ابتدا در معرض تست بویایی قرار می گیرند. با استفاده از ترکیب کروماتوگرافی با گاز انتخابی و طیف نمایی جرم برای شناسایی نوع روغن است که کیفیت، خلوص و پایداری می تواند دقیقاً تعریف شود. بر اساس به اصطلاح پیک ها، که با کامپیوتر در زمان های مختلف ثبت می شوند، فرآیند همچنین تصویری دقیق از نسبت اجزای موجود (حتی برای اثرات بسیار کم و جزئی) در اسانس های روغنی را فراهم می کند.

در صورت نیاز، اسانس های روغنی می تواند در یک واحد تقطیر پیشرفته خالص سازی شود و اجزای ناخواسته می توانند طی فرآیند تبخیر خارج شوند. این فرآیند پیچیده و زمان بر است؛ چرا که اجزای تشکیل دهنده بسیار حساس در اسانس های روغنی اگر در معرض گرما قرار بگیرند، به راحتی می توانند آسیب دیده و خراب شوند. برای مثال، حذف ترپن از روغن پرتقال یا روغن نعناع بوی روغن را بهتر و قوی تر می کند. این روش ها برای تولید کیفیت طبیعی محصولات مراقبت شخصی در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می گیرند.

تأثیرگذار به طور طبیعی

اکثر مصرف کنندگان، با اسانس های روغنی عمدتاً به دلیل اثرات درمانی ویژه آنها آشنا هستند. برای مثال روغن درخت چای با اثر ضدعفونی کنندگی، روغن اکالیپتوس برای کاهش و از بین بردن خلط، رزماری برای تحریک گردش خون شناخته می شوند. اثرات و فواید بی شمار داروهای سنتی ساخته شده از گیاهان به صورت بالینی ثابت شده و  به صورت گسترده در متون علمی شرح داده شده است. علایق قدیمی کشف و بازیابی مجدد شده اند. اسطوخودوس، رایحه مادربزرگ ها و خاله ها، نه تنها تحت عنوان یک سبک، در ارائه صنعت عطر جدید بازگشته است؛ بلکه به عنوان جزئ تسکین دهنده در انواع محصولات درمانی مورد استفاده است.

اسانس های روغنی شرکت دالبرگ که در صنعت آرایشی و محصولات مراقبت پوست مورد استفاده قرار می گیرند، در بخش سلامت، ماساژ، صنعت غذا، صنعت بهداشت دهان و دندان و در محصولات بی شماری از قبیل قرص های درمان سرفه، کرم ها و حمام های دارویی مورد استفاده اند. صنعت دارویی؛ دیگر مشتری مهمی است که مجموعه کاملی از انواع تأییدیه های EU -GMP روغن های کمپانی را تقدیر می کند. همان طور که گروه جدید محصولات به صورت مستمر و پیوسته در حال گشایش و افتتاح هستند، مواد خام طبیعی اگر نه میلیون ها سال بلکه قرن ها برای زیبایی، محصولات مراقبت بدن و محصولات سالم و طبیعی در سراسر جهان مورد استفاده بوده اند.

با الهام از سراسر جهان

این مهم است که فراتر از مرزهای محلی را نگاه کنیم و تنها به وسیله گونه های بومی تحت تأثیر نباشیم. گیاهان معطر، روغن ادویه ها و اجزای گیاهان عجیب ساخته شده محصولاتی هستند که با بازه کاربردهای وسیع از آشپزی و پخت و پز تا محصولات مراقبت بدن و طب سنتی؛ به طرز گسست ناپذیری به فرهنگ و ذهن مردم در آسیای میانه و شرقی متصل شده اند. این سنت قوی همچنین در عصر مدرن نیز در صنعت لوازم آرایشی با بالاترین کیفیت طبیعی انعکاس یافته است. سنت های آیورودا (طب سنتی هندی بر پایه تعادل بدن با استفاده از رژیم غذایی، درمانهای دارویی و تنفس های یوگا) و TCM (طب سنتی چینی) هنوز هم در عصر مدرن بسیار زنده و مورد استفاده هستند. روغن های گیاهی به خصوص در صنعت لوازم آرایشی با کیفیت طبیعی، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته اند. گیاه لیمو سبب طراوت و تازگی، یاس موجب بهبود خلق و خو، چوب صندل موجب تسکین دهندگی می شوند. این محصولات به صورت کاملاً آگاهانه در آماده سازی محصولات مراقبت پوست در اینجا مورد استفاده قرار می گیرند. دلایل استفاده در دو بخش جای می گیرند؛ هر دو جنبه آروماتراپی و عطرسازی نقش کلیدی در اینجا بازی می کنند که هر دو قدرت های کلیدی برای اسانس های روغنی هستند.

اسانس های روغنی همیشه یک جزئ کلیدی در صنعت عطرسازی بوده اند، چرا که عطرها با ترکیب شیمیایی تا اواخر قرن ۱۹ ام توسعه نیافته بودند. مصرف کنندگان امروزی به صورت فزاینده ای خواستار این هستند که محصولات مراقبت بدن شان با اجزا و تشکیل دهنده های طبیعی فرموله شوند، زیرا اینها همچنین بر احساسات حواس بدن و بر عضوی از بدن که حرف نهایی را در خرید میزند؛ یعنی بینی غلبه می کند. اینجا جایی است که تأمین کنندگانی مثل شرکت دالبرگ می توانند یک نشان و مارک واقعی ایجاد کنند.

اسانس ها: گامی طبیعی به سوی اسانس های روغنی

با استفاده از رایحه، تولیدکنندگان فوراً می توانند با ویژگی های مثبت محصولاتشان ارتباط برقرار کنند و  می توانند خود را از رقابت جدا کنند و در سطح بالایی قرار بگیرند؛ چیزی که منحصراً برای لوازم آرایشی طبیعی به کار برده نمی شود. بنابراین این مهم است که یک تأمین کننده مواد تشکیل دهنده در این زمینه بتواند نه تنها جدیدترین تکنولوژی را ارائه و پیشنهاد دهد بلکه خلاقیت نیز از لحاظ اهمیت در همین سطح است.

انتخاب های قدیمی و کلاسیک برای ترکیبات عطرها؛ روغن های گیاهی بدست آمده از گل ها از قبیل رز، یاس و اسطوخودوس، از میوه مرکبات مثل برگاموت (ترنج) و پرتقال، از چوب ها مثل چوب صندل و سرو، از ادویه ها مثل انیسون (رازیانه) و صمغ مرمکی، از ریشه ها مثل خس خس (vetiver)، از سوزنی برگ ها مثل درختان مخروطی conifer یا توت ها سرو کوهی (juniper) امروزه مرسوم است.

تقدیر خبرگی و تخصص کمپانی دالبرگ در عطرسازی، این شرکت را قادر ساخته که گامی فراتر به پیش رود و مجموعه طبیعی خود کمپانی شامل ترکیبات تشکیل دهنده عطرها، ساخته شده از ۱۰۰ درصد مواد طبیعی را توسعه دهد. به وضوح مشخص است که رایحه های آشنا مثل ماندرین یا رز، امروزه نقشی همچون کار اجزای پیچیده تر که بر اساس عطرسازی رایحه های محبوب هستند یا از رایحه های تثبیت شده کلاسیک از قبیل chypre (عطرهای لوکس)، عنبر یا fougere الهام گرفته شده اند؛ بازی می کنند.

تجربیات کمپانی در خاورمیانه، همچنین پیشنهادها و گزینه های انتخابی برای عطر سازی را تحت تأثیر قرار داده است. یک سبک عطر که پتانسیل بسیار قوی و بالایی برای تبدیل شدن به روندی ماندگار دارد “مدرن شرقی” می باشد. اینجا جایی است که، سبک شرقی منحصر بفرد، دلخواه و تثبیت یافته از قبیل عود، چوب صندل، زعفران، خس خس و وانیل با نت های گلی مثل شکوفه های سفید یا مدرن، که با رایحه میوه ها به صورت دقیق، ظریف و جزئی ترکیب شده اند.

شناسایی روند و گرایش های جدید در نقطه شروع

حتی با وجود فرآیندهای پیچیده و تکنولوژی مدرن، جادوی اسانس های روغنی هنوز می تواند به روشنی بدرخشد. بنابراین این سوال مطرح است که این پتانسیل هزینه بر، وابسته به حواس و اجزای موثر کجاست؟ جواب احتمالی این است که در ترکیب مسیر اصلی و روند حداکثری جهانی است که دریافت می شود، اما هر دو اینها در نهایت مساوی هستند.  پانزده سال پیش، طبیعت گرایی در حاشیه جامعه بود اما حالا در مسیر اصلی به صورت قاطع قرار دارد. به علاوه محصولات زیبایی و مراقبت بدن کلاسیک نیز، برای حفظ نگاهی نزدیک به جزئیات حیاتی می باشد. برای مثال، کاربردها و محصولات بسیار هیجان انگیزی در آروماتراپی وجود دارند که پتانسیل زیادی در انتظار آشکار شدن دارند. از جمله مرطوب کردن لباس های داغ که در آسیا محبوب است، جعبه خر خر کردن با شکوفه ها، بالش هایی که برای افزودن لطافت و ملایمت اسپری می کنند ، اسانس های آرامش بخش برای بالش ها، روغن های گیاهی به عنوان یک جزئ معطر محصولات در متن روغن ها و یا آبگرم و اسپا در خانه.

نتیجه گیری

در یک روز و زمان تعریف شده به وسیله تقسیمی مناسب و زیبا برای تعادل بین زندگی و کار، مردم به صورت فزاینده ای نگران نائل شدن به یک حالت سالم و خوب می شوند. درخواست طبیعت داشتن همراهی ما برای مدت طولانی می باشد. شرکت دالبرگ از اثرات بازاریابی اجزای طبیعی و اسانس های روغنی به خوبی آگاه است. فرصت ها برای تولیدات لوازم آرایشی طبیعی و محصولات مرسوم بسیار گسترده است و کمپانی در وضعیتی برای فراهم کردن حمایتی ارزشمند قرار دارد.

پا نوشت: اسانس های روغنی؛ اکسیری ارزشمند و گران بها

تجدیدپذیری به صورت اتوماتیک و به آسانی بدست نمی آید. محصولات پایدار مورد تقاضا یک مسئولیت ویژه برای دست یابی و رسیدن به طبیعت را دارند. در تولید اسانس های روغنی، اکسیرهای گرانبهایی وجود دارند که فرآیند استخراج بسیار پیچیده ای دارند. برای بدست آوردن یک لیتر روغن یاس برای مثال به ۲۰ میلیون شکوفه یاس نیاز هست، که به صورت تقریبی شامل ۷۰۰ کیلوگرم گل می باشد. یک کیلوگرم از روغن رز به ۷۰۰ کیلو از گیاه رز نیاز مند است. تولید یک کیلو روغن شکوفه پرتقال یک تن شکوفه تلخ پرتقال نیاز دارد و یک کیلو روغن ماندرین نتیجه سه تن پوست آن است. بازدهی برای برخی ریشه ها و چوب ها کمی بهتر است. برای یک کیلو از روغن خس خس تنها ۷۵ کیلو از ریشه را باید برداشت کرد. ۳۰ کیلو تراشه چوب سرو بازدهی ای به میزان یک کیلو از روغن آن را دارد.

نویسنده: Guido Kaiser – Dullberg Konzentera, Germany

مترجم: شیرین شجاعی، نوین آسیا

درج نظر

آخرین دیدگاه‌ها
    درخواست نمونه
    اینستاگرام نوین آسیا

    اینستاگرام نوین آسیا