فرمولبندی دوبارهی عطر
گاهی شما عطری میخرید که قبلا هم از آن استفاده کردهاید، اما متوجه میشوید که آن عطر ماندگاری و یا رایحهی سابق خود را ندارد به خصوص در عطرهای قدیمی که این موارد را بیشتر احساس خواهید کرد.
این تغییرات شامل:
– تغییر رایحه از خفیف تا شدید
– تغییر ماندگاری و پخش رایحه
– ریفرموله کردن عطر در سالهای مختلف
– حذف محصول می باشند.
در ادامه سعی شده است برخی مواردی که باعث این تغییر هستند را ذکر کنیم.
_ محدودیت و یا ممنوعیت استفاده از برخی مواد اولیه که در فرمول سابق استفاده می شده به دلایل بهداشتی و …؛
_ گران بودن برخی مواد اولیه، مخصوصاً مواد اولیه ی طبیعی مورد استفاده در فرمول سابق و عدم صرفه ی اقتصادی فرمول سابق؛
_ عدم دسترسی به برخی مواد اولیه به دلایل زیست محیطی و یا قوانین جمعی مثل اتحادیه اروپا باعث شده است که استفاده از آنها محدود و حتی ممنوع شود، مثل عنبر ، مشک و …
_ خارج شدن مواد اولیهی صنعتی از چرخه ی تولید، بدلیل ورود مواد اولیه ی مشابه با قیمت ارزان تر و احیاناً کیفیت بهتر؛
_ سیاست شرکت های سازنده ی مواد اولیه، مبنی بر عدم تولید مواد قدیمی، به منظور فروش مواد جایگزین. مثل عدم پشتیبانی سیستم عامل های قدیمی برای اجبار استفاده کنندگان به ارتقا سیستم عامل شان؛
بنابراین می توان نتیجه گرفت که تغییر در رایحه و ماندگاری عطر، در سالهای مختلف طبیعی است. ذکر این نکته نیز ضروری است که ماندگاری یک عطر کاملا نسبی است و به عوامل زیادی از جمله رنگ پوست، تعریق، جنس پوست شما و … بستگی دارد.
نام برخی عطرهایی که ریفرموله شدهاند در ادامه آمده است:
Dior Addict –
Fahrenheit Dior –
Miss Dior –
Dior Homme Intense –
Chanel No5 –
La Nuit De L`Homme Yves Saint Laurent –
Jazz By Yves Saint Laurent –
M7 Yves Saint Laurent –
Angel Thierry Mugler –
A*Men Thierry Mugler –
Chic Carolina Herrera –
Encre Noir Lalique –
A*Men Thierry Mugler –
Epic Man Amouage –
Interlude Amouage –
Davidoff Cool Water Man –
Photo Lagerfeld –
pour un homme caron –
Yatagan Caron –
Poeme Lancome –
Tresor Lancome –