• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی تهران

تهران، خیابان نلسون ماندلا(جردن ) ، خیابان نیلوفر، پلاک ۱۰، طبقه ۵، واحد 10

درخواست نمونه

برای دریافت نمونه و یا ارتباط با شرکت، فرم زیر را تکمیل نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با کارشناس

02122022074

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید.

  • شنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ الی ۱۷
  • پنج‌شنبه‌ها ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی تهران

تهران، خیابان نلسون ماندلا(جردن ) ، خیابان نیلوفر، پلاک ۱۰، طبقه ۵، واحد 10

درخواست نمونه

برای دریافت نمونه و یا ارتباط با شرکت، فرم زیر را تکمیل نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با کارشناس

02122022074

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید.

  • شنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ الی ۱۷
  • پنج‌شنبه‌ها ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰

اثرات شفابخش برخی اسانس های روغنی

نویسنده novin دسته بندی مقالات

۰۱

شهریور
۱۳۹۹

The healing properties of essential oils

خواص شفابخش اسانس های روغنی

اسانس های روغنی هزاران سال به دلیل اثرات شفابخش و سم زدایی آنها بر بدن مورد استفاده بوده است. حدود ۱۸۸ مرجع در مورد این روغن های ارزشمند در کتاب مقدس مسیحیان وجود دارد. این روغن ها همیشه ارزش بالایی نزد پزشکان و داروسازان باستان که آنها را برای آروماتراپی و مشکلات پوستی به کار می بردند، داشته است. در حال حاضر، تحقیقات خواص درمانی قابل توجهی در این روغن ها نشان داده است.

اسانس های روغنی دارای کنسانتره قدرتمند آنتی اکسیدان می باشند؛ که از مواد گیاهی خام مانند گل، برگ، چوب،پوست، میوه ،ریشه و دانه به دست می آیند. اجزای گیاه را در دستگاه تقطیر قرار داده و روی آن را با آب می پوشانند. همانطور که آب گرم می شود، بخار به داخل اجزای گیاه نفوذ کرده و سبب تبخیر ترکیبات فرار می شود. سپس این بخارات از طریق یک سیم پیچ به محفظه ای که در آن متراکم و تبدیل به مایع می شود، رفته و در آن جمع آوری می شوند.

اگرچه اسانس های روغنی زیادی با قدرت و تأثیر زیاد وجود دارند، برخی از بهترین ها شامل لیمو، پرتقال، دارچین و میخک می باشند. روغن مرکبات دارای خواص منحصر به فردی است که سبب افزایش میکروسیرکولاسیون در سراسر بدن می شود. دارچین و میخک اسانس های روغنی دارای آنتی اکسیدان قوی می باشند. این روغن ها می توانند توسط آب رقیق شده و در آروماتراپی مصرف شوند یا برای بهره مندی از خواص مفید آن بر روی سطح پوست مورد استفاده قرار گیرند.

اسانس های روغنی مرکبات

اسانس های لیمو و پرتقال از پوست آنها به دست می آیند و دارای خواص ضد میکروبی بسیار قدرتمندند که از بین برنده باکتری های بیماری زا، ویروس ها و قارچ ها است. آنها همچنین شامل اشکال متمرکز از بیوفلاونوئید مرکبات هستند که به عنوان ویتامین P شناخته شده است که میکروسیرکولاسیون در بستر مویرگی عمیق به منظور افزایش اکسیژن بافت ها را بهبود می بخشد. این روند به پاسخ بدن به استرس و بازیابی بدن پس از ورزش موثر کمک می کند.

عملکرد افزایش گردش خون ذکر شده، این روغن ها را به ویژه برای مراقبت های پوستی مفید می سازد. این روغن ها برای کمک به پاکسازی پوست، از بین بردن سلول های مرده پوست و کاهش چین و چروک استفاده می شوند. مزایای دیگر شامل روشن کردن رنگ پوست و از بین بردن رنگ پریدگی و افتادگی پوست و بالا بردن کیفیت و صافی پوست می باشند.

روغن لیمو با روش پرس سرد از پوست لیمو به دست می آید. دکتر جین والنت (Dr. Jean Valnet)  تخمین می زند که حدود ۳۰۰۰ لیمو برای تولید یک کیلو روغن لیمو لازم است. دکتر Valnet همچنین بر این باور است که روغن لیمو با داشتن کیفیت آداپتوژن به حمایت و تعادل بدن، برای پاسخ ها و عکس العمل های طبیعی بدن به استرس کمک می کند. این مسئله موجب کاهش آبشار کورتیزول و اثرات منفی کلی استرس بر سیستم بدن می شود.

اسانس پرتقال به خاصیت قدرتمند ضد اسپاسم اش شناخته شده است؛ که به توانایی آن برای کاهش اسپاسم عضلانی با ارائه مگا دوز الکترولیت و بیوفلاونوئید مرکبات که موجب افزایش گردش خون به سیستم عضلانی می شود اشاره دارد. این فرایند مواد اضافی و زائد حاصل از سوخت و ساز را که موجب تحریک سیستم عصبی و عضلانی و مجموعه حملات اسپاسم است، از بدن خارج می کند.

اسانس پرتقال همچنین دارای خاصیت ضد نفخ است که به حذف گاز از روده ها کمک می کند. بیوفلاونوئید مرکبات موجود در پرتقال به استراحت دیواره شکم برای بهبود هضم و کمک به از بین بردن گازها کمک می کند. این اسانس همچنین یک دیورتیک طبیعی است که به آزادسازی مواد سمی از اسید اضافی اوریک، صفرا، آلاینده ها و آب، از طریق ادرار کمک می کند.

اسانس های روغنی دارچین و میخک

اسانس های روغنی میخک و دارچین بیشترین تراکم آنتی اکسیدان را دارا می باشند. دو قطره اسانس میخک و چهار قطره روغن دارچین دارای ظرفیت آنتی اکسیدان از پنج پوند هویج، ۲.۵ لیتر آب هویج، ۱۰ پرتقال، ۲۰ اونس آب پرتقال، ۲.۵ پوند چغندر، یک پاینت از آب چغندر ، چهار فنجان تمشک یا ۲.۵ فنجان زغال اخته را دارا می باشند.

دارچین به خاطر توانایی اش برای افزایش فعالیت سایت گیرنده انسولین شناخته شده است. این امر بسیار مهم است، زیرا میزان انسولین در جریان خون را کاهش می دهد. این امر به شدت به تثبیت قند خون، افزایش متابولیسم چربی و کاهش التهابات سلولی کمک می کند. این روغن ها همچنین به خاطر اثرات قدرتمند ضد میکروبی، خواص تقویت سیستم ایمنی بدن و توانایی افزایش عملکرد مغز شناخته شده اند.

مترجم: شیرین شجاعی، مهندس فروش شرکت نوین آسیا

نویسنده:  Dr. David Jockers، NaturalNews

درج نظر

آخرین دیدگاه‌ها
    درخواست نمونه
    اینستاگرام نوین آسیا

    اینستاگرام نوین آسیا