• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی تهران

تهران، خیابان نلسون ماندلا(جردن ) ، خیابان نیلوفر، پلاک ۱۰، طبقه ۵، واحد 10

درخواست نمونه

برای دریافت نمونه و یا ارتباط با شرکت، فرم زیر را تکمیل نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با کارشناس

02122022074

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید.

  • شنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ الی ۱۷
  • پنج‌شنبه‌ها ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی تهران

تهران، خیابان نلسون ماندلا(جردن ) ، خیابان نیلوفر، پلاک ۱۰، طبقه ۵، واحد 10

درخواست نمونه

برای دریافت نمونه و یا ارتباط با شرکت، فرم زیر را تکمیل نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با کارشناس

02122022074

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید.

  • شنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ الی ۱۷
  • پنج‌شنبه‌ها ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰

اسانس های روغنی برای مقابله با استرس

نویسنده novin دسته بندی مقالات

پنج اسانس روغنی مهم برای رهایی از استرس و چگونگی استفاده درست از آن ها

اسانس‌های روغنی اگر درست استفاده مورد قرار گیرند، در جهتی صحیح توانایی و قدرت خود را  درباره خواص درمانی سودمند از گیاهان خاصی درمسیری مشخص و متمرکز ارائه می نمایند. آن ها از زمان های دور به خاطر خواص درمانی و شفابخش خود به رسمیت شناخته شده‌اند، مصریان باستان اسانس‌های روغنی را با خیساندن گل، برگ، شاخه و یا پوست گیاهان در روغن و سپس با استفاده از پارچه ای کتانی به عنوان یک فیلتر برای تصفیه روغن می ساختند.

اسانس های روغنی بسته به نوع روغن، خواص و کاربردهای درمانی بسیاری از خاصیت ضد باکتری تا کاهش درد و درمان های عاطفی دارند.

از دیدگاه علمی نیز روغن ها در درمان موثر هستند، زیرا ۵۰ میلیون گیرنده بویایی در داخل حفره بینی، متصل به لیمبیک سیستم مغز که ناحیه مربوط به احساسات، حافظه و تحریک جنسی است؛ متصل اند. از دیدگاه یک انسان، به سادگی می توان گفت این روغن ها بوی خوبی دارند و حس  و حال خوبی در ما ایجاد می کنند.

خواه در مورد بهبود خلق و خوی و یا سلامت کلی، استراتژی پیروزی این روغن ها با کاهش استرس آغاز می شود. و برای بدن فیزیکی که استرس به عنوان درد تفسیر می شود، این پنج اسانس روغنی می تواند تأثیر گذار باشد.

اسانس اسطوخودوس

در واقع  محبوب ترین اسانس روغنی اسطوخودوس است که به عنوان روغن جهانی شناخته شده است.  با رایحه آرام بخش، خاکی، کمی شیرین و تازگی گلی آن،  به صورت وسیع و گسترده ای دارای محبوبیت برای اثرات آرام بخش و متعادل کننده اش در هر دو بعد جسمی و روحی می باشد. همچنین ممکن است به عنوان یک مسکن برای عضلات و مفاصل، و یا به عنوان یک ضد عفونی کننده در بریدگی ها و سوختگی های جزئی،  نیش حشرات و گزیدگی استفاده شود.

اسانس کندر

با گرمای آرامش بخش خود و رایحه عجیب و غریبش، رایج ترین استفاده از کندر برای رهایی از استرس است. با این حال، ممکن است به صورت موضعی برای ترمیم سلول های پوست و زخم های سطحی به کار رود، یا برای آرام و درمان کردن شرایط تنفسی خاص مانند آسم، سرفه و برونشیت استفاده شود.

اسانس رز

اسانس روغنی دیگری که کاربردهای بسیار متنوعی دارد، این یکی ممکن است حتی بیشترین هزینه را با توجه به کار فشرده فرایند استخراج خود داشته باشد، که برای هر اونس از روغن رز نیاز به ۶۰۰۰۰ گل رز داریم. علاوه بر کمک به رهایی از استرس و افسردگی، استفاده های بسیاری از روغن رز شامل درمان اگزما و علائم یائسگی ذکر شده است.

اسانس بابونه

اگر چه هر دو نوع بابونه رومی و آلمانی، برای آرام کردن اعصاب و حمایت از سلامت دستگاه گوارش مناسب است؛  برخی تفاوت های مهم بین این دو وجود دارد. در حالی که انواع بابونه رومی در درمان اضطراب روانی، پارانویا و خصومت برتری قابل توجهی دارد، انواع آلمانی آن برای درمان تحریکات پوستی مناسب است.

اسانس وانیل

اگر عطر و بوی ناب وانیل گرم در خانه باعث می شود شما احساس خوبی داشته باشید، برخی از آروماتراپیست ها می گویند این موضوع به این دلیل است که وانیل نزدیک ترین عطر و طعم را به شیر مادر داراست. با هر دو ویژگی آرامش بخشیدن در فرآیند تسکین و تمدد اعصاب و تهییج وضوح ذهنی، این رایحه غنی می تواند اثرات درمانی متفاوتی داشته باشد. تأثیر اسانس روغنی وانیل همچنین، در تسکین ناراحتی های معده و کاهش هوس برای شیرینی ثابت شده است.

استفاده بجا و با احتیاط از اسانس های روغنی

کاربرد اسانس های روغنی بسته به اینکه شما به دنبال کدام اثر درمانی هستید، متفاوت خواهد بود. از آنجا که آنها در حالت خالص خود بسیار قوی هستند، همیشه باید قبل از استفاده با یک روغن حامل مانند روغن بادام یا جوجوبا مخلوط شوند. سپس آنها ممکن است به برای ماساژ  طور مستقیم بر روی پوست استفاده شوند و یا به عنوان کمپرس گرم بر روی دستمال و یا بالشتک مورد استفاده قرار گیرند. همچنین ممکن است چند قطره از آن در یک متصاعد کننده سوزانده شود و یا برای تسکین عضلات و نرم کردن پوست به نمک حمام اضافه شود. همچنین برخی بر این باورند که استفاده مقدار کمی از آن ها در کف پا و یا پشت گردن نیز، بسیار موثر خواهد بود.

مثل همیشه لازم است به این نکته توجه شود که همانند همه داروها، نوع روغن مورد استفاده مناسب شما باشد زیرا در برخی موارد ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده  همزمان از برخی داروها، شرایط پزشکی خاص و یا حاملگی بدن شما واکنش نشان دهد. به یاد داشته باشید که اسانس های روغنی ۱۰۰ درصد خالص و طبیعی از مواد گیاهی ساخته شده و در نتیجه کاملاً متفاوت از اسانس های و عطرهای مصنوعی ارزان تر می باشند. گرچه ممکن است آن ها دارای عطر و رایحه دلپذیری باشند، اما  اغلب حاوی مواد شیمیایی مصنوعی هستند و به جای کمک به شفا و درمان، در واقع تنفس در آن مواد شیمیایی مصنوعی ممکن است به شما آسیب برساند. و نمی تواند اثرات آروماتراپی داشته باشد، اینگونه نیست؟

نویسنده : NaturalNews,  Angela Doss

مترجم: شیرین شجاعی، مهندس فروش شرکت نوین آسیا

درج نظر

آخرین دیدگاه‌ها
    درخواست نمونه
    اینستاگرام نوین آسیا

    اینستاگرام نوین آسیا