• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی تهران

تهران، خیابان نلسون ماندلا(جردن ) ، خیابان نیلوفر، پلاک ۱۰، طبقه ۵، واحد 10

درخواست نمونه

برای دریافت نمونه و یا ارتباط با شرکت، فرم زیر را تکمیل نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با کارشناس

02122022074

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید.

  • شنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ الی ۱۷
  • پنج‌شنبه‌ها ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی تهران

تهران، خیابان نلسون ماندلا(جردن ) ، خیابان نیلوفر، پلاک ۱۰، طبقه ۵، واحد 10

درخواست نمونه

برای دریافت نمونه و یا ارتباط با شرکت، فرم زیر را تکمیل نمایید.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با کارشناس

02122022074

ساعت کاری

ما خوشحالیم که در طول ساعات کاری با شما ملاقات کنیم. لطفا یک قرار ملاقات بگذارید.

  • شنبه تا چهارشنبه۸:۳۰ الی ۱۷
  • پنج‌شنبه‌ها ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰

بازاریابی با رایحه

نویسنده novin دسته بندی مقالات

Scent Marketing

ایجاد یک نام تجاری توسط رایحه

برندسازی با رایحه، فراتر از انتشار عطری دلپذیر در فضا است. این کار در واقع هنر هویت دادن به یک برند، پیام های فروش و بازاریابی، مخاطبان مورد نظر و تطبیق شان با رایحه ای است که این جنبه ها را تقویت می کند. در محیط هایی که در آن دیگر محرک های حسی از قبیل استفاده از نور، صدا و محیط لوکس برای برندهایی که می توانند ارتباط عاطفی طولانی مدت با مشتریان برقرار کنند؛ ترکیب شده اند، این عامل بسیار موثر است.

نتایج پایدار؛ مشتریان شادترند که ماندگارترند

نتایج بدست آمده نشان می دهد؛ مشتریان شادترند که برند شما را به خاطر می سپارند و  ماندگارترند. استفاده ماهرانه از راه حل رایحه مناسب در محیط مناسب، می تواند مصرف کنندگان را به صرف زمان بیشتری در محیط های خرده فروشی وا دارد و یا می تواند ابزاری موثر برای جذب مردم به فروشگاه تان باشد. انتشار رایحه منحصر به فرد در محل کار شما می تواند هویت برندتان را تقویت کند،  محیطی مناسب برای مشتریان، کارکنان و میهمانان شما ایجاد کند و کسب و کارتان را از دیگر رقبا متمایز سازد.

 رایحه منحصر بفرد خود را با امضای عطرتان ایجاد کنید

به منظور اینکه خود را از رقبا جدا کنید؛ می توانید از عطرسازان حرفه ای ما برای طراحی و توسعه امضای عطر منحصر به فرد خود استفاده کنید، که به طور کامل و دقیق برای نام تجاری شما طراحی می شود و به طور انحصاری، تنها برای استفاده شماست. خواه شما خود عطر و رایحه با کیفیت خود را انتخاب کنید و یا ترکیب عطر را صد در صد از مواد طبیعی انتخاب کنید، هویت برندسازی با حس بویایی شما، دوام کسب و کارتان را تضمین خواهد کرد. برای ساخت عطر و رایحه ای منحصر به یک مجموعه و برند، کارشناسان با مجموعه مورد نظر در ارتباط مستقیم خواهند بود، برای مشخص کردن تعیین نوع محیطی که معطر می شود، مخاطبان و مشتریان مورد نظر و هدف کلی از رایحه سازی.  آیا این راه خوبی برای تمایز می باشد؟

دانش بازاریابی با رایحه فراتر از یک جذبه فروش و بازاریابی ساده

حس بویایی به عنوان گیرنده عطر و بو در بینی که به طور مستقیم به بخشی از مغز که مسئول حافظه و احساسات است، متصل می باشد؛ پیچیده تر از هر حس دیگری است. چنان قدرتمند، که در واقع،  اعتقاد بر این است که بینی بر ۷۵٪ از احساسات روزانه ما تاثیرگذار است. گفته می شود که این پیوند نزدیک غده بویایی که ثبت بو و رایحه و سیستم لیمبیک که کنترل احساسات و خاطرات را بر عهده دارد است؛ که عامل قدرت و تاثیر گذاری حس بویایی است.

رایحه و صنعت؛ عطر و بوی هر صنعت

مزایای استفاده از رایحه را می توان در اکثر صنایع و مشاغل از قبیل بانکداری، سیستم حمل و نقل، خرده فروشی ها، ادارات و دفاتر شرکت ها، صنایع مربوط به تفریح و سرگرمی، ورزش، هتل ها، پزشکی، نمایشگاه های ماشین، رستوران ها و فروش غذا مشاهده کرد.

بانک ها

بهبود تجربه و رضایت مشتری از طریق رایحه؛

در صنعت بسیار رقابتی امور مالی و بانکداری، حفظ مشتری برای موفقیت بسیار مهم است. تجربه مطلوب مشتری، راهی قدرتمند برای حفظ مشتریان است و بانک ها در حال حاضر می توانند به رایحه سازی به عنوان روشی برای بهبود رضایت مشتریان در شعبه های خود نگاه کنند. این کار با هدف ایجاد یک فضای آرامش بخش برای مشتریان مضطرب و یا ایجاد یک محیط ساده و گرم خانگی در مقابل احساس کسالتی که اغلب در بانک ها مشاهده شده، انجام می شود. در واقع می توان با استفاده از رایحه فضاها را به آنچه که مورد نظرتان است، تبدیل کرد. انتظار در صف های طولانی بانک می تواند خسته کننده و در نتیجه یک تجربه منفی باشد. بنابراین، مشتریان به احتمال زیاد خدمات در یک محیط معطر را مطلوب تر ارزیابی خوهند کرد. در نتیجه رایحه می تواند فضای الهام بخش و راحتی ایجاد کند و سطح توجه به مشتری را افزایش دهد تا میهمانان فضا را با اثری ماندگار ترک کنند و می توان از این موضوع با عنوان تجربه یک بانکداری مطلوب و دلپذیر یاد کرد. در ادامه مزایای استفاده از رایحه در این صنعت به اختصار بیان شده است.

-حفظ مشتری؛ یک تجربه مثبت که از طریق رایحه فراهم شده می تواند در حفظ و عملکرد کسب و کار شما موثر باشد.

-رضایت مشتری؛ این نکته ثابت شده است که استفاده از رایحه می تواند موجب شود مشتری زمان انتظار صرف شده در صف ها را کوتاهتر تصور کند و خدمات را مطلوب تر ارزیابی کند.

-به رسمیت شناختن برند (نام تجاری)؛ می توان گفت محیط معطر به رایحه با ارزش ترین و زیربنایی ترین ابزار برای برند شما محسوب می شود.

ادارات و دفاتر شرکت ها

دفاتر معطر به رایحه مطلوب، سبب ایجاد نیروی کار پربازده و کاهش استرس است. یک کارگر و کارمند شاد، فردی پربازده و مولد است و بنابراین محیط اطراف نقش مهمی در این مورد دارد. کیفیت هوایی که عاری از آلاینده های مضر و بوها است برای سلامتی ایمنی و حس خوب کارمندان شما بسیار مهم است. این کار نه تنها می تواند مشکلات ذکر شده را در یک دفتر تجاری و یا محیط کار پربازده کاهش دهد، همچنین می تواند حس بهتری ایجاد کند، بازدهی کار را افزایش و استرس را کاهش دهد..

تحقیقات نشان می دهد افراد مشغول به کار در مناطق معطر با رایحه، خود بهره وری بالاتری را نشان دادند و بیشتر به اتخاذ استراتژی های کار پربازده تمایل دارند. مطالعات همچنین نشان می دهد، در اپراتورهایی که در معرض رایحه  لیمو و اسطوخودوس هستند؛ نرخ خطا در تایپ کردن به طور قابل توجهی کاهش می یابد و در مورد رایحه هایی از قبیل نعناع فلفلی، بهبود عملکرد در افزایش سرعت و دقت مشاهده شده است. در ادامه خلاصه ای از مزایای استفاده از این تکنیک آمده است.

-بهبود محیط؛ رایحه سازی باعث ایجاد یک محیط مثبت توسط کاهش استرس، تسکین خستگی، بهبود سطح هوشیاری و عملکرد است.

-افزایش بهره وری؛ انتشار رایحه اسطوخودوس در طول زمان استراحت در محل کارسبب جلوگیری از بدتر شدن عملکرد کارکنان شده است.

-بهبود کیفیت هوا ؛ تحقیقات علمی تایید می کند که اسانس های طبیعی و روغن های گیاهی با باکتری ها، ویروس ها و قارچ های موجود در هوا مبارزه کرده و آن ها از بین می برند.

پزشکی

صنعت پزشکی نیاز به حصول اطمینان از احساس راحتی بیماران، سهولت برای تضمین تکرار کسب و کار و رضایت کامل مشتریان دارد. کار با توجه به ماهیت این صنعت می توان گفت این کار دشوار است، چراکه بسیاری از بیماران در مورد معاینه دندانپزشکی و یا ویزیت ساده پزشک بسیار مضطرب هستند. بوی تند پاک کننده ها در کلینیک پزشکان و اتاق انتظار بیمارستان ها اغلب به احساس ناخوشایند بیماران کمک می کند. برای ایجاد یک محیط آرامش بخش تر برای بیماران و کارکنان، کلینیک های پزشکی به قوی ترین حس انسان یعنی حس بویایی روی آورده اند. انتشار یک رایحه آرامش بخش از اسطوخودوس یا اوکالیپتوس سبب پاسخی عاطفی می شود؛ بنابراین حاضرین در اتاق انتظار احساس آسیب کمتری خواهند داشت.

محیط دارای رایحه اثری مثبت بر ادراک بیماران از کیفیت خدمات، نظافت و سلامتی شخصی دارد. محیط حس بهتر و گرمتری منتقل می کند و بیماران احساس شادی و آرامش خواهند داشت. استفاده آنها در خالص ترین شکل شان یعنی روغن های گیاهی، بر حواس فرد اثر مطلوب دارد و با خواص ضد باکتریایی با گسترش باکتری ها در هوا مبارزه کرده و سبب احیای هوا و جو محیط می شوند. خواص استفاده از رایحه های طبیعی در محیط های پزشکی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد.

-آرامش؛ انتشار رایحه در اتاق انتظار برای بهبود حس بویایی و آرام تر شدن مراجعین قبل از مشاوره و ویزیت مناسب است.

-ضد باکتری؛ انتشار محصولات ضد باکتری در محیط های پزشکی خطر عفونت توسط باکتری های منتقله از راه هوا را به حداقل میرساند.

-تجربه مثبت؛ انتشار رایحه اسطوخودوس احساسات منفی و خاطرات تجارب ناخوشایند مربوط به دندان پزشکی را از بین خواهد برد.

:Sources

        Fragrances can have a beneficial effect on irritation, stress, depression, apathy, and can further enhance the positive factors like happiness, sensuality, relaxation, and stimulation, Stephen Warrenburg (IFF), Gary E. Schwartz ,Yale University

       The diffusion of lavender during breaks at work has been found to prevent the deterioration of work performance, Sakamoto, et al, 2006 Oxford Journals | Life Sciences & Medicine | Chemical Senses

       Seventy-five percent of the emotions we generate on a daily basis are affected by smell. Next to sight, it is the most important sense we have, Martin Lindstrom | Brand Sense: Build Powerful Brands Through Touch, Taste, Smell, Sight, and Sound

درج نظر

آخرین دیدگاه‌ها
    درخواست نمونه
    اینستاگرام نوین آسیا

    اینستاگرام نوین آسیا